2015. november 21., szombat

Adventi naptár készítése - krepp papírból

Idén csak itthon fellelhető anyagokból készítettem adventi naptárat, mert bár imádok hobbiboltban - is - vásárolni, mozgásban kell tartani az energiát, fogyasztani kell a régi holmikat, hogy jöhessenek az újak a helyükbe. :-)

    Szóval nagyon egyszerűen, krepp papírból és pékzsinegből készítettem zsákokat.

    Hozzávalók:
    • krepp papír - én most a lila két árnyalatát használtam
    • pékzsineg, vagy bármilyen spárga, szalag, kötöző anyag
    • olló - jelen esetben egy sima és egy cikk-cakk ollót használtam
    • és egy kör sablon a zsák kivágásához

    1. Először kivágtam a papírból a sablon alapján a 24 kört. Mindegyik csomagból 6 db készült, van világos és sötétebb lila egyenes élű ollóval vágva, és 6-6 cikk-cakk ollóval vágva.
    2. Ezután rápecsételtem a számokat 1-24-ig. Szerencsére otthon megtaláltam a gyerekkori betűnyomdámat, hiánytalanul, és az újonnan vásárolt pasztell tintapárnakészlettel boldogan házasítottam össze. Mivel elég halványak lettek, egy, a tintával azonos színű zselés filccel átírtam mindet.
    3.  A pékzsinegből vágtam 2x24 darabot. Az egyikkel kötöm át a zsákot, a másodikkal pedig felkötöm valahová.
    4. Megcsomóztam a két zsinegdarabot középen. Nálam két különböző hosszúságú szalag volt, de az egyszerűség kedvéért vehettek ugyanakkora darabot, tehát 48 zsineget vágjatok ki.
    5. És kész is. Mehet a kör közepére az ajándék - én még nem raktam bele, egy-egy nemezgolyóval illusztrálom a méretet, és a csomós pékzsineggel átkötöm, masnizom, a maradékkal pedig felkötöm a végleges helyére.
    Egy faágra fogom felkötni a kis zsákocskákat, amint kész leszek, megmutatom a végeredményt.
    Jó alkotást Nektek!

    1.
    2.
    3.
    4.
    5.






      Nincsenek megjegyzések:

      Megjegyzés küldése