2016. március 4., péntek

Pasztell vázák húsvétra - DIY



A múlt heti KIK-es hirdetőújságban igazi csemegére leltem: pasztell színű húsvéti dekorációkat ajánlottak. Sokszor átlapoztam az újságot, mire összesítettem magamban az élményeket: valójában a színek fogtak meg, nem is a dekoráció maga. Aztán azon gondolkodtam, mit tudnék megvalósítani ezekből az ötletekből, a saját készletből, és akkor jött a felismerés: a különböző méretű és formájú üvegeket fogom az új akrilfesték-készletemmel befesteni.
Ezt a zöld-sárga-rózsaszín színkombinációt húsvétkor imádom, ezért úgy gondoltam, a húsvéti asztal díszéül megfestem magam az üvegeket.

Itt láthatjátok az üvegeket, a festékeket, és a háttérben az említett inspirációt.


Leterítettem az asztalt egy újságpapírral, vettem egy kicsi tároló edénykét, amiben a fehér és a néhány csepp sárga festéket összekevertem, hogy kellemes, pasztell árnyalatot kapjak.


Egy rétegben, egy széles ecsettel lefestettem.


Ugyanúgy jártam el a zöld és a rózsaszín esetében is. Cseppenként adagoltam a színes festéket a fehérhez, összekevertem, felkentem.


Egy réteg felvitele után hagytam száradni, kb. két órát. Ahol vékony a festék, ott gyorsan szárad, talán egy óra is elég neki, nekem épp így jött ki a lépés.


Aztán lefestettem még egyszer, a két réteg már elégnek bizonyult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése